2012年1月22日日曜日

JAPAN

Japanese New Year Foods
The assorted sashimi boat
Tea Ceremony Room at Granny's House
Daffodil in Tea Ceremony Room
Bullet Train(Shinkansen)
Osaka
My Birthday Cake
I spent New Year's in Japan. It was fantastic!
But really cold, I went down from plane I feel freezing,saw snow in Osaka.
I went to meeting straight way from air port who sent Japanese hair product to London.
That company called Hahonico. they have really good product and always make better product each year. I had deal with them over 5years now and they growing so much.

I've got really good products from them and some another company.
And study a lot of thing as well.
You will see it in our menu soon.

I met my family and friends of course! They are all OK.
Had great news from my granny that she made world record for long jump over 80's.
Can you believe  it!? She jumped 2m50cm(world record was 2m20cm) without former training.
(she said training is dangerous. lol) She has Japanese records for high jump and swimming.
I knew she was on TV and some advertisement for supplement but she made world record first time. She has such a strong character  and wear so much bright clothes.... I feel my DNA from my granny....
I've got few vintage clothes from her squeezed wardrobe.

We celebrate New year as well as  X'mas. Meet with family, Display traditional ornament, eat traditional foods  kids get money and go to temple for make wish.
And we had small party for my birthday with my family this year. That made me happy!






年末年始に日本に帰ってきました。
とにかく寒かったです。外も寒いですが家の中も寒い、、、
ボート生活 は暖炉があるので暖かいのです。

空港降り立ってすぐにhahonico本社に。
いつもパーマやトリートメント剤をここから輸入しています。
ESTA でも人気のラメラメトリートメントは韓国では1万円とか(うちではもっとお値打ち)新しい薬剤やら色々とテクニックとプロダクトを仕入れてきました。
他の会社からも良い思われる厳選した物を仕入れてきましたので
楽しみにしていて下さいね。

日本と言えば温泉、熱海に一泊。
そして女性限定掛け流しSPA 森の城 美ING にも行ってきました。
韓国系の経営なのでよもぎ蒸しや汗蒸幕も。
露天風呂から見える景色は最高でした。
http://www.atami-being.com/

祖母の家の茶室で頂く、抹茶とおまんじゅう。
お正月の楽しみの一つです。祖母は86歳、色々とマスターズ(高齢者の為の大会)で
日本新記録は持っていましたが、とうとう走り幅跳びで世界記録を出しました。
2メートル20センチの記録を2メートル50センチに塗り替えました。
練習は危ないのでしないそうです。
テレビやCMにも出ているある意味セレブですが 、強烈な性格と
柄に柄を合わせる面白い色彩感覚の持ち主です。
年々このDNAが 私に色濃く受け次がれているのを感じます。オソロシイ(笑

今回は名古屋便が取れず、大阪へのフライトでした。
帰りのフライトはKLMアムステルダム経由でしたがそこで強風の為足止め。
空港で6時間並ばされたあげく、ホテルに送られました。
次の日の便もキャンセルになり、BAに切り替え。
案の定ロストバゲッジという散々なフライトでした。


家族、友人達が健康で楽しそうにしているのを見られたのは
本当によかったです。
短い滞在だったけど帰れて幸せでした。
元旦の私の誕生日も祝ってもらえたし。
またエネルギーもチャージ出来ました、また一年がんばれそうです!


































0 件のコメント:

コメントを投稿